Harmony OS Nedir?

 


Harmony OS, Huawei tarafından geliştirilen bir işletim sistemidir. İlk olarak 2019 yılında duyurulan Harmony OS, özellikle Huawei'nin ABD yaptırımlarından sonra kendi cihazlarında kullanabileceği alternatif bir işletim sistemi olarak geliştirilmiştir.

Harmony OS, tek bir işletim sistemi platformunda farklı cihaz türlerine yönelik birleşik bir hizmet sunmaya odaklanmaktadır. Yani, akıllı telefonlar, tabletler, akıllı saatler, araç bilgi-eğlence sistemleri, akıllı ev cihazları vb. gibi farklı cihaz türleri arasında birlikte çalışabilirlik sağlar.

Harmony OS, açık kaynaklı bir işletim sistemi değildir ancak diğer Android işletim sistemleri gibi açık kaynak kodlu bir çekirdeği vardır. Huawei, Harmony OS'u, açık kaynak kodlu yapısı nedeniyle diğer üreticilerin de kullanabileceği bir işletim sistemi olarak sunmayı planlamaktadır.

Harmony OS'un diğer bir özelliği, "deterministik yönetim" olarak adlandırılan bir sistemdir. Bu sistem, cihazın donanım ve yazılım kaynaklarını daha verimli bir şekilde yöneterek performansı arttırmayı hedefler.

Harmony OS, Huawei'nin ABD yaptırımlarından sonra kendi cihazlarında kullanabileceği alternatif bir işletim sistemi olarak geliştirildi. Ayrıca, farklı cihaz türleri arasında birlikte çalışabilirlik sağlaması ve deterministik yönetim sistemi gibi özellikleri nedeniyle diğer üreticilerin de kullanabileceği bir işletim sistemi olmayı hedeflemektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Su Artıcı Cihazlar Zararlı Mıdır?

İlk Telefonu Kim İcat Etti?

Hayatımızı Kolaylaştıran Teknolojik Ürünler